Inleiding

Na onze Thailandreis in maart eerder dit jaar, en een weekje Alicante in juni, vonden we het een beetje welletjes geweest om dit jaar nog een verre reis te boeken voor september. Italië, Spanje cirkelden door ons hoofd om te doen in september, maar er was geen haast bij...

In februari zag ik dan plots een promotie voorbijkomen via Ticketspy - waarin British Airways vliegtickets naar Amerika verkocht vanaf 350 EUR per persoon. In eerste instantie dachten we dat het tickets zouden zijn voor New York of Boston, maar bij nader onderzoek, bleken ook tickets voor onze vakantieperiode in september naar San Francisco 350 EUR te kosten!

We geloofden het niet meteen en simuleerden 2 retourtickets Amsterdam-San Francisco; tot we op ons scherm toch het eindtotaal zagen van 700 EUR voor ons beiden :D Dit konden we echt niet laten liggen voor die prijs, want meestal betalen we het dubbele! Zonder plan, boekten we meteen de vlucht en daarna was het even overleggen wat we zouden doen.

Aangezien we maar 15 dagen vakantie hebben, moet het alvast niet teveel kilometervreten worden... en om de kosten te drukken en het avontuurlijk te houden, besloten we ook om in de National Parks te kamperen. Dit betekent dat we in totaal 7 nachten in een tent zullen overnachten :) De overige nachten boekten we via Airbnb, omdat de motels en hotels ter hoogte van de PCH (Highway 1) echt aan de dure kant waren (sterke dollar, taksen...) Gelukkig hebben we zonder problemen enkele hele leuke plekjes gevonden ;)

Over de route werd niet heel lang nagedacht. Eigenlijk hadden we al vaker gezegd dat we eens opnieuw naar Yosemite wilden gaan, maar dan iets langer. Sequoia & Kings Canyon NP hebben we ook nooit eerder bezocht, so this was our chance! :)

Zo kwam een kleine roadtrip tot stand waarin we een loop gaan maken van San Francisco tot Yosemite, en van daar verder naar Bodie (achterzijde van Yosemite). Deze verlaten spookstad wilden we eerder al in 2014 bezoeken, maar we zijn er niet in geslaagd om er een kijkje te gaan nemen omdat we te laat arriveerden (de ghosttown sluit om 18u). Deze keer gaan we dus zeker eens kijken :)

Van Bodie gaat het naar Lone Pine (Alabama Hills), ook op herhaling, maar oh zo mooi... één van de weinig bekende parken die wat mij betreft zeker zo adembenemend zijn.

Daarna zetten we onze tocht verder naar Redwood Meadow Campground, onze eerste stop in Sequoia :) hier gaan we de 100 Giants Trail wandelen, onze eerste kennismaking met reuzegrote Sequoia trees :)

We verdelen onze kampeernachten in Sequoia in 3 stukken: Redwood Meadow, Lodgepole Campground en Grant Grove. Zo sparen we tijd uit met rijden, en kunnen we ten volle genieten van de omgeving en de hikes die we gaan doen!

Na 5 dagen Sequoia verlaten we het park, en rijden we naar Morro Bay, het meest schilderachtige vissershaventje aan de Highway 1. Hier slapen we onze eerste nacht, gevolgd door een nachtje in La Selva (net boven Monterey), om dan onze reis te eindigen in San Francisco waar we ook nog een nachtje zullen verblijven.

Het zal een kortere reis zijn dan anders, maar we kijken er enorm naar uit!

Onze 10e reis tijdens ons 10-jarig samenzijn is toch wel speciaal, aangezien Yosemite het eerste park was dat we bezochten en meteen ons hart gestolen had :) en nu mogen we dus opnieuw gaan ;)